ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

تخم مرغ در انتظار سرنوشت مرغ | مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی روزانه ۵ میلیارد تومان ضرر می‌کنند 

  • کد خبر: ۱۶۸۴۴۵
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
تخم مرغ در انتظار سرنوشت مرغ | مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی روزانه ۵ میلیارد تومان ضرر می‌کنند 
رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: اکنون تخم مرغ ۱۲ هزار تومان زیر نرخ مصوب عرضه می‌شود و مرغداران مرغ تخم گذار استان به دلیل کاهش مصرف و افزایش هزینه ها، روزانه ۵ میلیارد تومان ضرر می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ تخم مرغ و مرغ دو محصولی که همیشه به عنوان منبع پروتئنی پر مصرف مطرح است که همیشه با فراز نشیب‌هایی چه در بخش تولید و چه در بخش توزیع همراه بوده است. اکنون مرغداران مرغ تخم گذار علی رغم قیمت گذاری نرخ مصوب که به گفته ایشان با هزینه هایشان هم خوانی ندارد، زیر قیمت نرخ مصوب تخم مرغ عرضه می‌کنند و از بی توجهی متولیان به ضرری که متحمل می‌شوند گله دارند.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذارخراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در این باره گفت: درابتدای اردیبهشت امسال وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار، قیمت تخم مرغ را ۵۶ هزار تومان برای مصرف کننده و ۴۷ هزار ۳۰۰ تومان در مرغداری مشخص کردند. هر چند که قیمت فروش دلال در مرغداری قیمت پایینی بود، باز هم با توجه به شرایط اقتصادی که حاکم شده است مرغداران به این قیمت تمکین کرده اند.

خوراک مرغ تخم گذار نسبت به قبل از اجرای طرح هدفمندی ۶ برابر شد 

به گفته حسین موسوی نژاد، بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، هزینه‌های تولید گوشت مرغ و تخم مرغ به شدت افزایش پیدا کرده است. بطوریکه خوراک مرغ تخم گذار نسبت به قبل از اجرای آن طرح ۶ برابر شد. همچنین به دلیل وابستگی زیاد ما به واردات کنجاله و سویا که دو محصول اصلی برای خوراک مرغ است این هزینه‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است.

زنگ خطر برای تولید تخم مرغ در نیمه دوم سال

این فعال در پخش صنعت طیور یادآورشد: با توجه به اینکه این افزایش هزینه ماه‌ها اتفاق افتاده بود از آذر ماه سال گذشته درخواست افزایش قیمت داشتیم که توجیه برای تولید کننده هم داشته باشد. ولی متاسفانه به درخواست‌های مرغدار برای بازنگری در قیمت کم توجهی شد واین امر باعث شد از ابتدای زمستان سال گذشته کاهش شدید جوجه ریزی را دراستان خراسان رضوی داشته باشیم. بطوریکه میزان جوجه ریزی نسبت به زمان‌های مشابه سال‌های قبل نصف شده است. متاسفانه این روند تا الان ادامه داشت و امروزشاهد یک زنگ خطر برای تولید تخم مرغ در شش ماه دوم سال هستیم.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار استان به این موضوع اشاره دارد، با توجه به اینکه هوا گرم و مصرف تخم مرغ پایین است. کشور‌هایی که درخواست صادرات تخم مرغ را داشتند به دلیل گرمای هوا درخواست‌ها کمتر شده و همه عوامل دست به دست هم داده که قیمت تخم مرغ امروز ۱۲ هزار تومان زیر نرخ مصوب دولتی به قیمت هرکیلویی ۳۵ هزار تومان به فروش برسد و مرغدر زیان زیادی را اکنون متحمل کند.

مرغداران مرغ تخم گذار استان روزانه ۵ میلیارد تومان ضرر می‌کنند

موسوی نژاد در ادامه صریح کرد: مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی روزانه ۵ میلیارد تومان ضرر می‌کنند و مسئولین امر فقط در زمان افزایش قیمت پیگر حل و فصل هستند واگر قیمت تخم مرغ خدایی ناکرده ۱۰۰۰ تومان از قیمت مصوب افزایش پیدا کند بزرگترین مشکل مسئولین امر می‌شود.
وی افزود:، اما امروز که قیمت تخم مرغ ۱۲ هزار تومان زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود توجه و حمایتی. علی رغم مکاتبات زیادی که انجام شده صورت نگرفته است، قطعا اگر به خواسته تولید کننده توجهی نشود بر مشکلات این بخش تولید افزوده می‌شود. 
وی عنوان کرد: جهاد کشاورزی در پاسخ به مشکلات مرغدار اشاره به واگذاری وظایف به اتحادیه‌های کشوری میکند که آن واگذاری هم تنها در برگه و کاغد خلاصه شده است.

تخم مرغ در انتظار سرنوشت مرغ 

موسوی نژاد با بیان اینکه متولیان به درمان بیشتنر از پیشگیری توجه دارند تصریح کرد:. اگر چند ماه گذشته مشکلات مرغداران مرغ گوشتی رسیدگی می‌شد، امروز وضعیت مرغ گوشتی به این شکل نبود. اگر امروز به مشکلات تولید کننده تخم مرغ هم توجه نشود قطعا در شش ماه دوم سال با مشکل مواجه خواهیم شد و مصرف کننده هم با مشکل تامین مواجه خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->